Fiumara Centro Divertimenti

Un efficace esempio di "retailored retail" (en)An effective example of “retailored retail”

Un intervento puntuale di restyling per trasformare i limiti del contesto urbano in opportunità (en)Restyling operations to transform urban constraints into opportunities

Progetto (en)Project

L22 Retail

Cliente (en)Cliente

ING Real Estate

Servizi (en)Service

ING Real Estate Restyling, coordinamento lavori, direzione artistica (en)ING Real Estate Restyling, work coordination, artistic direction

Luogo (en)Location

Genova (en)Genoa

Area

6.000 mq (en)6.000 smq

Fine lavori (en)End of works

2010

L22 ha fatto dei limiti un’opportunità, riqualificando il Centro Divertimenti Fiumara in un contesto difficile ma stimolante.

La riqualificazione ha coinvolto il ponte, cogliendo al volo le potenzialità di una vetrina mobile, la ferrovia, scavalcando di fatto l’infrastruttura con una grande finestra pubblicitaria incastonata in facciata e il volume dell’edificio, valorizzandone la dimensione con un colore omogeneo e coinvolgente.

Con questo nuovo vestito, frutto di un approccio “sartoriale” alla progettazione, Fiumara Nuova è un “retailored retail” che ha riaperto i battenti il 1° dicembre 2010.

Il Centro Divertimenti Fiumara era un asset commerciale che soffriva il contesto. Posto all’incrocio di una rete d’infrastrutture ed elementi urbani di forte impatto, era oggetto di una percezione distratta, per immagine e posizione. L'intervento puntuale di L22 ha saputo valorizzarne i limiti trasformandoli in opportunità.

(en)

L22 has turned constraints into an opportunity, redeveloping the Fiumara Entertainment Centre in a tricky but stimulating setting

The redevelopment work involved the bridge, taking full advantage of its potential for being a moving shop window, the railway line, that now has a large advertising window set in the façade running over it, and the building structure, whose sheer size has been brought to the fore by a smooth and eye-catching colour scheme.

“Dressed up” in this fine new suit, Fiumara Nuova is a “retailored retail” which opened its doors on 1st December 2010.

Fiumara Entertainment Centre was a commercial asset being dragged down by setting. Located at the crossroads between a network of infrastructures and highly strikingly urban features, its image and location meant that it hardly caught the eye. L22’s custom-designed project has managed to transform its limitations into real opportunities.